А Ви знаєте як регулюється робота служб доставки на рівні закону в Україні?

А Ви знаєте як регулюється робота служб доставки на рівні закону в Україні?

За останній рік кількість доставки різних продуктів та страв суттєво зросла. Світ кардинально змінює свою модель споживання і все рідше люди приходять у ресторани та кафе, щоб там поїсти, коли можна усе замовити онлайн, а доставку до дому організують кур’єри. А що робити у випадку отримання замовлення, яке у неякісному стані, наприклад, м’ясо з неприємним запахом або розлитий напій?

Поради експертів

На жаль, за законом таку ситуацію дослідити доволі важко, оскільки складно визначити, хто саме винний у неналежній якості доставки. Тобто це ресторан, який продав зіпсовану страву чи кур’єр, який неправильно доставив замовлення?

Найкраще у такому разі звернутись до служби доставки. А їх завдання буде контактувати з закладом харчування.

З одного боку в юридичних документах служб доставки часто прописано, що вони прямо не несуть відповідальності за якість харчових продуктів. Проте з іншого боку їм дуже важливо боротись за свого клієнта та не допустити погіршення репутації. Тому вони спробують загладити провину, наприклад запропонують знижки на наступні замовлення.

Часто клієнти реєструючись у додатках для замовлення страв, читають та погоджуються з умовами користування, коли ставлять «пташку» під час реєстрації у додатку. Саме там зазвичай прописані такі випадку та яку компенсацію за «шкоду» може отримати споживач.

Наприклад, служба Glovo рекомендує у подібних ситуаціях фотографувати отримані продукти та звертатись до служби підтримки. Після ознайомлення оператором служби підтримки, користувач зможе отримати компенсацію від сервісу.

Окрім цього, усі неприємні випадки, обов’язково вплинуть на рейтинг конкретного кур’єра, який був відповідальний за доставку. І при сильному знижені рейтингу, кур’єра відключають від системи без права на поновлення.

Тобто якщо людина заплатила за замовлення у додатку, а потім не отримала його чи отримала в неналежній якості, то звертатись до правоохоронців немає сенсу, бо такі питання законодавчо не закріплені. І все залежить лиш від того, наскільки компанії доставки важлива їх репутація

Проблема у законодавстві в тому, що є певний закон, який регулює принципи діяльності на ринку харчових продуктів. І стосується він саме виробників страв та продуктів. А от про кур’єрів там нічого немає, оскільки офіційно вони не є учасниками цього ринку де тільки виробник та споживач. Отже, й не мають відповідальності.

Експерти радять уважно читати умови користування послугами кур’єрських служб для того, щоб у разі спірних питань вимагати компенсацію. А також не варто соромитись та повідомляти про неприємні випадки своїм знайомим, наприклад, поширюючи інформацію у соціальних мережах. Така поведінка користувача привчає бізнес до того, що краще одразу компенсувати завдані збитки клієнту, а ніж отримати серйозні репутаційні втрати.