Дізнайтесь, як відкрити (зареєструвати) ФОП в Україні

Дізнайтесь, як відкрити (зареєструвати) ФОП в Україні

Мале та середнє підприємництво становить більшу частину економіки провідних країн світу. На жаль, Україна не може похвалитися успішною політикою в напрямку розвитку дрібного підприємництва. Якщо у вас вже давно є ідея для власного бізнесу, але ви досі побоюєтеся «підводних каменів» і не знаєте, як стати підприємцем, ми спробуємо вам допомогти.

Відкриття ФОП в Україні

Від ідеї до власного прибуткового бізнесу непростий шлях. Але подолати його може кожен. Перший крок – реєстрація ФОП.

Діяльність господарських одиниць регулює ряд нормативних документів: Господарський та Податковий кодекси і ряд інших, які говорять про те, як відкрити ФОП.

Відкриття ФОП, надає вам переваги, а саме:

✅ ФОП повинен платити значно менше податку, ніж особа, яка не зареєстрована (в розмірі 3 (5)% або 18% в залежності від обраної системи господарювання);

✅ Підприємець усуває ризики кримінальної та адміністративної відповідальності за ухилення від сплати податків;

✅ Оформлення ФОП дозволяє вільно наймати працівників, укладати ділові папери, формувати історію власного бренду, рекламувати його тощо;

✅ Законодавство пропонує спрощений бухгалтерський облік (в залежності від обраної системи оподаткування);

✅ Проста і доступна процедура державної реєстрації, а також можливість працювати без найманих працівників (в окремих випадках);

✅ ФОП в Україні не здає величезну кількість паперових звітів (тільки мінімальний пакет);

✅ ФОП має можливість працювати віддалено і звітувати через інтернет.

Об’єктивності заради, варто звернути увагу і на недоліки дрібного підприємництва, зокрема:

⚠️ заборона здійснювати окремі види діяльності;

⚠️ можуть виникати проблеми із залученням кредитних коштів, оскільки часто виникають труднощі в питаннях достовірності реального фінансового стану ФОП;

⚠️ на відміну від юридичної особи, несе відповідальність своїм майном.

Визначення КВЕД для ФОП

В Україні існує дві системи оподаткування: спрощена і загальна.

Як зареєструвати ФОП або юридичну особу – регулює Закон України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань” від 15.05.2003 р .. № 755-IV».

Документом передбачено реєстрацію ФОП способами:

1️⃣ через реєстратора, шляхом заповнення та подання документів: особисто або поштою;

2️⃣ за допомогою електронних сервісів: за наявності електронного цифрового підпису.

Варто пам’ятати, що незалежно від обраного способу реєстрації, сама процедура відбувається протягом одного робочого дня.

У містах або об’єднаних територіальних громадах, де успішно діють Центри надання адміністративних послуг «паперову» процедуру державної реєстрації можуть проводити адміністратори, реєстратори або будь-який нотаріус. Правда, реєстрація або перереєстрація через нотаріуса, буде коштувати вам великих грошей.

Відкриття ФОП через інтернет

Якщо ви обрали відкриття ФОП онлайн, без електронного цифрового підпису ніяк.

Отримати електронний цифровий підпис, можна безпосередньо відвідавши акредитований центр (ДФС або Мін’юсту) або за допомогою системи Приват 24, якщо у вас відкрито особовий рахунок в цій банківській установі. До того ж це зручно, оскільки за необхідності, легко можна скористатися допомогою банківського працівника або слідувати он-лайн підказкам. Не слід забувати, що електронний цифровий підпис має термін дії 1 рік. Тому раз на рік його варто міняти.

Наявність електронного цифрового підпису для підприємця гарантує мінімальну кількість відвідувань державних органів при поданні звітності.

Відкриття ФОП на сайті Міністерства юстиції

Сьогодні за допомогою електронного ресурсу iGov або Кабінету електронних сервісів Мін’юсту доступна реєстрація ФОП в режимі реального часу. Також за допомогою сервісу «Дія» можливе відкриття підприємницької діяльності не виходячи з дому.

Реєстрація в податковій

ФОП, реєструючись у фіскальному органі, повинен надати:

? документ про державну реєстрацію у вигляді виписки;

? ксерокопію паспорта та документ про присвоєння ідентифікаційного коду;

? заяву про форму оподаткування;

? книгу обліку доходів.

Реєстрація книги обліку доходів

Форма книги обліку доходів залежить від того, на якій системі оподаткування буде перебувати ФОП. Різниця в формах книги в кількості граф і послідовності викладу. Отже:

? платникам податку на загальній системі оподаткування необхідна книга, затверджена в формі, згідно Наказу Міністерства прибутків від 16.09.2013 року №481;

? платникам податку третьої групи, без набуття статусу платника ПДВ, потрібна книга обліку доходів, затверджена Наказом Міністерства фінансів №579 від 19.06.2015;

? платникам податків першої, другої і третьої групи, неплатникам ПДВ потрібна книга обліку доходів у формі, згідно з Наказом Міністерства фінансів 19.06.2015 р .. № 579.

Книга обліку доходів і витрат необхідна для того, щоб складати відповідну звітність, передбачену чинним законодавством. Якщо книга обліку доходів не зареєстрована встановленим способом, то підприємницька діяльність вважається недійсною.

Щоб не витрачати свого часу, перед тим, як відвідати фіскальну службу, слід підготуватися:

? придбати книгу;

? пронумерувати і прошити сторінки;

? заповнити у книзі титульний лист, вказавши необхідні дані;

? написати заяву в довільній формі начальнику фіскальної служби.

Зазначена книга реєструється в фіскальних органах безкоштовно шляхом проставлення реєстраційного номера, підписується керівником і проставляється печатка.

На жаль, в чинному законодавстві немає граничної дати реєстрації. Крім цього, передбачено ведення електронної книги обліку доходів і витрат. Але єдиного технічного програмного забезпечення не визначене.

Далеко не всі можуть займатися підприємницькою діяльністю. Існують кілька обмежень на підприємництво, зокрема:

❌ не можуть бути ФОП особи, які не досягли 18 років (тільки за згодою батьків);

❌ державні службовці та посадові особи органів місцевого самоврядування;

❌ військовослужбовці, які перебувають на службі або в складі передбачених законом військових формувань (цивільного захисту, СБУ, поліції: на які поширюється дія ч. 1 ст. 25 Закону України «Про попередження корупції» від 14.10.2014 р .. № 1700 -VII) й інші.

Ще одна особливість підприємництва в тому, що не всі види діяльності можна здійснювати в статусі ФОП, зокрема:

⚜️ надавати фінансові послуги;

⚜️ послуги телерадіомовлення;

⚜️ будівництва доріг;

⚜️ організації вищої освіти.

Для державної реєстрації ФОП, незалежно від обраного способу, необхідно заповнити документи встановленого зразка:

✅ заяву за формою 10 (відповідно до Наказу Мін’юсту від 18.11.2016 р № 3268/5);

✅ заяву про обрання спрощеної системи оподаткування за формою, передбаченою наказом Мінфіну від 20.12.2011 р .. № тисяча шістсот сімдесят-п’ять (за умови, що ФОП вибирає спрощену систему оподаткування).

Якщо така заява не подається платником податку, то він автоматично стає платником на загальних підставах. Слід пам’ятати, що перехід з однієї системи оподаткування на іншу відбувається один раз на квартал. Тому таку заяву слід подати фіскалам не пізніше, ніж за 15 днів до закінчення кварталу, що передує переходу на спрощену систему оподаткування.

У разі необхідності, подається довіреність, завірена нотаріально, якщо документи передає особа, яка представляє ваші інтереси. Реєстратором можуть бути затребувані додаткові документи тільки в конкретних випадках, передбачених законодавством.

Всі документи заповнюються виключно державною мовою, друкованими літерами і не можуть мати позначок і закреслень.

Після внесення всіх даних протягом доби ви отримаєте результат: реєстрацію або відмову. Факт внесення даних в &laquo Єдиний державний реєстр» можна перевірити онлайн через безкоштовний доступ на сайті Міністерства юстиції. Якщо ви реєструвалися в ЦПАП або у нотаріуса, то вони безкоштовно видадуть виписку з державного реєстру зі своєю печаткою.

Якщо реєстрація відбувалася онлайн, подбайте про те, щоб роздрукувати один примірник витягу з державного реєстру. Такий документ може бути скороченим або мати розширений перелік інформації.

Після внесення відомостей, тобто фактичної реєстрації, інформація автоматично потрапляє в бази даних всіх контролюючих органів, про що ви побачите позначку в документі.

Після державної реєстрації ви можете сміливо звертатися в банк для відкриття рахунку для ФОП.

Пам’ятайте, що рахунок фізичної особи та ФОП – це два різних рахунки. З переліком необхідних документів можна ознайомитися на офіційних сайтах або у відділенні будь-якого з обраних банків.